sobota, 23 kwietnia 2016

Post powitalny - psycholog zaprasza na bloga o rzucaniu palenia

Witam serdecznie na blogu pod tytułem "Psycholog rzuca palenie". Ani nazwa bloga ani jego tematyka, ani też moment powstania nie są przypadkowe. Dojrzałam do decyzji o rzuceniu palenia. Oczywiście boję się tej zmiany, obawiam się czy sobie poradzę z głodem nikotynowym i nie ma pewności czy uda mi się wytrwać. To prawdziwa rewolucja w moim życiu, bo papierosy stanowiły/stanowią jeden z najbardziej trwałych jego elementów. Towarzyszą mi od mniej więcej od 19 roku życia.

psycholog rzuca palenie
(2007)
Jako psycholog jestem wytrenowana w obserwowaniu swoich myśli i emocji - przyglądania się im i dokładnego analizowania, a jako były dziennikarz oraz copywriter potrafię je opisać. Pomyślałam więc, że blog prowadzony na bieżąco może być nie tylko wsparciem w moich osobistych zmaganiach z nałogiem, ale i opisem przeżyć towarzyszących wychodzeniu z uzależnienia od nikotyny, który - być może - przyda się również innym osobom, które zdecydują się zerwać z nałogiem. Znajdziecie tu również sporo informacji na temat uzależnień w ogóle, psychologicznych mechanizmów tej choroby oraz ciekawostek i metod rzucania palenia.

Opowiem Wam, jak to się u mnie zaczęło, co było motywacją do podjęcia walki z nałogiem, dlaczego taka a nie inna metoda i jak sobie radzę. Mam nadzieję, że mi się uda, ale oczywiście pewności nie mam. Dlatego mogę Was jedynie zaprosić do towarzyszenia mi w tej podróży, ale nie do świętowania sukcesu. Chociaż, gdyby wziąć pod uwagę głębokość i trwałość mojego przywiązania do papierosów, to kto wie - może sukcesem jest samo podjęcie decyzji i tej próby.

Blog jest wciąż w trakcie organizowania, niektóre linki (na przykład w górnym menu) jeszcze nie działają, ale bardziej istotna wydała mi się relacja na żywo. Od pierwszego dnia.

Zapraszam. I trzymajcie kciuki :)

Brak komentarzy

Prześlij komentarz

© Psycholog rzuca palenie
Maira Gall